Szukaj:Słowo(a): katalogu części
Podforum: Warsztat Wysłany: Pią Maj 02, 2008 11:13 pm
Postów: 5
Wyświetlono: 241
Mam awarie sprzęgła rozrusznika. To koło znajduje się pod lewym deklem.Jak nazywa się w katalogu ta czesc ? Co robic ? Spawac czy szukac uzywki?

http://motoglajt.myjalbum.net/Virago%20garaz/

Prosze o pomoc bo pogoda piekna a ja bez motorka
Podforum: Pojazdy i figurki Wysłany: Pn 04 kwi, 2005 19:15
Postów: 27
Wyświetlono: 797
A Azimut nie robi/robił Paka43/41 ( " wczesnego " )? Tylko , że to daleko i drogo

Edit->znalazłem , w starym katalogu więc nie wiem czy to aktualne nr kat 35014 części metalowe ( pewnie biały metal ) aluminiowa lufka , pięciu " obsługantów ", skrzynki , amunicja , łuski .
Podforum: O klubie Wysłany: 2007-01-23, 15:01
Postów: 7
Wyświetlono: 436
problem po części jest w tym, że forum nie jest zainstalowane w oddzielnym katalogu (np. www.mz-club.pl/forum/index.php) tylko dostępne jest bezpośrednio poprzez www.mz-club.pl/index.php co komplikuje kilka rzeczy

mam pomysł, będzie to kombinowane troche ale może się uda

pzdr
Podforum: Forum techniczne Wysłany: 2008-05-01, 04:00
Postów: 3
Wyświetlono: 115
Witam!

Szukałem w katalogu ale nie potrafię znaleźć numeru uchwytu do przewodu ABS - zaznaczony czerwoną strzałką. Może ktoś potrafi mi pomóc i poda jaki to ma numer. Z góry dziękuję za pomoc.

Link
Podforum: Wszystko o forum i stronie klubu Wysłany: 2008-05-01, 00:59
Postów: 11
Wyświetlono: 385
Cytat:
Ankieta zakończona


wiem, ale jeszcze nie miałem czasu przeanalizować tego o czym pisał Jaarek.

W sumie ma on sporo racji.
Dział Sprzedam otwiera mi się na jednej stronie od 20.02 do dzisiaj i jest tam dokłądnie
10 ogłoszeń MOTO ale nie fabiowatych
29 fabiowatych
10 zupełnie nie motoryzacyjnych

Zatem tworzenie podziału MOTO+Fabia w jednym folderze główym oraz osobny podrozdział na ogłoszenia INNE nie ma chyba sensu bo mamy 39 ogłoszeń vs 10 ogłoszeń czyli nie jest to jaka olbrzymia ilość dla której warto robić zamieszanie.

Z kolei zostawić ogłoszenia Fabia w główym katalogu a wszystkie pozostałe wyrzucić do odrębengo folderu daje niby stosunek 29 do 20 czyli ewentulnie można rozważać podział, ale też nie jestem do końca przekonany, bowiem takie urządzenia jak palmtop do navigacji czy też interfejs Viaken choć nie są typowo do fabii jak najbardziej znadują zastosowanie w naszych autach, poza tym są i inne rzeczy z którymi może być problem gdzie je umieścić. Np jakies większe felgi czy opony (niestandardowe, ale pasujące) nie wiem, mogą się po prostu pojawić rzeczy na granicy fabiowatości i co wtedy też bedzie problem gdzie je umieszczać. Będą kolejne problemy i wątpliwości i być może sugestie dalszego podziału na fabia / moto / nie moto, ale o tym pisałem wyżej że jest tego za mało, żeby aż tak dzielić. Poza tym przesadne rozbudowywanie forum, o czym pisałem wcześniej nie sprzyja szybkości jego działania więc IMHO lepiej sobie takie ewentualności zostawić na sprawy większej wagi.

Do tych ogłoszeń nie zagląda się 5 razy dziennie żeby przefiltrowanie kilku zbędnych było jakimś znacznym problemem. Tak myślę.

Kliknąłem sobie również na stronę nr 2 u mnie to okres od 19-02-2008 do 23-11-2007
i tam są zaledwie 3 ogłoszenia niemotoryzacyjne (komputer, rogi i chyba telefon) oraz 1 niefabiowate (VW Bora) reszta to albo typowo fabie lub części do niej albo oleje itp.

Czyli przy takim stosunku w ogóle nie ma co dyskutować o podziałach.

Zatem moja propozycja na chwilę obecną jest taka. Zostawmy to na razie tak jak jest.
Być może ostatnimi czasy tak się zbiegło, że pojawiło się dużo "obcych" ogłoszeń, które może trochę mylą, być może niebawem stosunek wróci do stanu wcześniejszego. A jeśli za kilka m-cy problem będzie nadal występował, albo się nasili to wrócimy ponownie do rozmowy.
Na razie dla ogłoszeń niemotoryzacyjnych zrobiłem wyróżnik INNE, który można wybrać z pola wyboru i będzie widoczny przed tematem, żeby od razu rzucało się w oczy

Co Wy na to?
Podforum: Diesel Wysłany: 01 Gru 2008 | 17:10
Postów: 234
Wyświetlono: 39940
Pogooglalem troche i udalo mi ustalic co nastepuje:

1. Silnik 4EE2, o ktorym mowa wyzej to silnik Circle L produkowany przez Isuzu Motors Polska ma 75KM i pojemnosc 1.7 l.

2. Pogrzebalem tez troche w katalogu EPC3 Opla (akurat mam do tego dostep ) i znalazlem cos takiego "Zawór, Nadmiarowy, Pompa wtryskowa" numer części to 97216274, a katalogowy to 8 19 486. Być może jest to właśnie nasz SPV
Podforum: Usługi, części, allegro - opinie Wysłany: 2007-11-04, 11:54
Postów: 10
Wyświetlono: 754
MZ9992 |MOTOCYKL MZ251 KOL.CZERWONY METALIK |szt.|22.0%| 5983,61 | 7300,00 to jest wycinek z katalogu cennika detalicznego części do mz . Co do części raczej napewno nie są z ddr -u ale mzoe chociaż produkowane w niemczech na jakiejś licencju nie wiem ale moze bendą bardziej pasowne niz e co mozna dostać unas
Podforum: Forum techniczne Wysłany: 2008-10-07, 13:17
Postów: 8
Wyświetlono: 532
Niestety nie mam takich pokrywek schowków w moim bolidzie.
Kombinowałem kiedyś jak by tu zrobić taką pokrywę ale brakowało mi dokładnych zdjęć.
Duże dzięki dla Krosa.
Hmm....ciekawe czy występują jako części w katalogu ?
Podforum: Maszyny Wysłany: Pią Maj 1 10:41 GMT 2009
Postów: 3722
Wyświetlono: 525435
Cytat:
witaj PAW jak patrzyłem na alegro to do tego modelu można kupić za 1200 zł nie wim czy to ta., a jak masz jakąś ksiąszke napraw albo katalog części może byśmy się zdzwonili i bym sobie ją skserował . patrzyłem na alegro to wszystko jest w języku angielskim ....


ja do odmiany mam w języku niemieckim , ale ta pompa wydaje mi się troche tania , napewno nowa? co do instrukcji napraw i katalogu części mój GG 11305595 i przeważnie po 21.00
Podforum: Maszyny Wysłany: Sob Gru 13 19:56 GMT 2008
Postów: 314
Wyświetlono: 58812
witam szanowne grono. Mój sąsiad ma traktor International herverst( lub herverstar nie wiem jak dokładnie się pisze tę nazwę) 745 F szuka do niego katalogu części i instrukcji napraw. Słyszałem że international to ta sama marka co Case , może posiada ktoś te materjały. Chce on też dokupić do niego przedni napęd, jeśli ktoś wie gdzie można to kupić albo od czego pasuje taki napęd o napiszcie. Dzięki z góry
Podforum: Maszyny Wysłany: Wto Sty 6 20:57 GMT 2009
Postów: 2321
Wyświetlono: 397119
Witam ! Kolekcjonuje ksiazki do maszyn rolniczych, jeśli ktoś potrzebuje którejś z poniższej listy, chetnie pomogę, wymienie się itd.

Do kombajnów zbożowych mam nastepujaca literature:

-instrukcja obsługi i katalogu części do Kombajnu zbożowego Bizon Super ZO56
-instrukcja montarzu, obsługi i katalog części rozdrabaniacza słomy zmodernizowanego do kombajnu zbożowego Bizon Super Z056
- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /K1,SW 400/K1/1
- instrukcja obsługi silnika wysokopreznego SW 400
- katalog czesci silnika wysokopreznego SW 400 /R3/4, SW 400/R3/5

FMŻ Płock Niedomagania układu hydraulicznego Kombajn Bizon.
FMŻ Płock Tablice smarowania kombajnów zbożowych Bizon.
FMŻ Płock Usterki technologiczne Kombajn Bizon.

-ksiazki do Bizona Rekorda

-katalog czesci do Fortschmitt’a E514
-rozdrabniacza słomy R935/3 do Fortschmitt’a E514
-Fortschritt Katalog części 300 303 304\

-instrukcja obsługi kombajnu zbożowego Class Dominator, modele: 108SL/108S, 98SL/98S, 88SL/88S, 78SL/78S

Claas - CHP 410.
Claas - Columbus.
Claas - Comet.
Claas - Compact 25 20.
Claas - Compact 25.
Claas - Compact 30.
Claas - Constant.
Claas - Consul.
Claas - Corsar.
Claas - Cosmos.
Claas - Dominant.
Claas - Dominator 100 105.
Claas - Dominator 56.
Claas - Dominator 66.
Claas - Dominator 80 85.
Claas - Europa.
Claas - Instrukcja regulacji ustawień sieczkarni Jaguar 830 - 900.
Claas - Jaguar 60 SF.
Claas - Jaguar 70 SF.
Claas - Jaguar 80 SF.
Claas - Markant 40.
Claas - Markant 50.
Claas - Markant 52 45.
Claas - Matador.
Claas - Mercator 60.
Claas Mercator S 70 75.
Claas - Mercator.
Claas - Mercur.
Claas - Protector Mercator 50.
Claas - Ranger 907.
Claas - Ranger 907T.
Claas - Ranger 911T.
Claas - Senator.
Claas - Targo K.
Claas Dominator 130-140-150 Instrucja obsługi PL.

Jeśli ktoś potrzebuje , mój mail : Comp4ct@wp.pl
Podforum: Silniki diesla Wysłany: Wto 03 Lut 2009, 17:31
Postów: 3
Wyświetlono: 215
Jak na razie udało się zlokalizować w czym tkwi problem - mianowicie nie te koło dwumasowe, pomimo tych samych oznaczeń na części oraz występowaniu jednego koła w katalogu luka różni się ono[w intercarsie]. Mam zamówione koło, które dotrze do mechanika w piątek i dalej się okaże co dalej poszło, mam nadzieje, że błądy typu esp czy inne, które wyskoczyły są tylko błędami i wystarczy podłączenie do kompa
Podforum: Maszyny Wysłany: Wto Mar 24 10:39 GMT 2009
Postów: 570
Wyświetlono: 102384
Cytat:
Witam kupiłem ciągnik w ubiegłym roku, sprowadzony z Francji, szukam katalogu części, najlepiej pdf.



Tak myśle przyjacielu że jak nie napiszesz bardziej konkretnie czego szukasz to sobie długo poczekasz na jakiś odzew
Podforum: Pozostałe Wysłany: Pon Paź 06, 2008 09:08
Postów: 6
Wyświetlono: 163
Może to Ci pomoże.
OPEL EPC - Electronic Parts Catalogue - ELEKTRONICZNY KATALOG CZĘŚCI
http://peb.pl/literatura-...01-2006-pl.html
Jak pójdziesz z konkretnym numerem części to powinni już wiedzieć co chcesz. Chyba w każdym katalogu jest numer seryjny części danego producenta np. Delphi oraz numer oryginalnej części, którą ten zamiennik zastępuje.
Wysłany: 2008-11-12, 18:03
Postów: 17
Wyświetlono: 610
Mam od pewnego czasu dość dziwaczny problem: otóż przy hamowaniu z prędkości poniżej 100km/h wszystko jest cacy, ale powyżej - szczególniej gdy przyhamujemy tak powiedzmy ok. 130-140 - pojawiają się silne drgania, mocno odczuwalne w kierownicy.

Oczywiście - mechanicy orzekli, że tarcze do szlifu i nawet mierzyć bicia nie chcieli. ALE.. Primo, jak rzekłem - poniżej 100km/h nie ma ŻADNYCH drgań. Secundo - efekt pojawił się NAGLE, po gruntownym remoncie zawieszenia (wszystkie amory, sprężyny, łączniki, zestaw naprawczy wahacza, poduszki stabilizatorów.. jak się bawić to się bawić ;P) + wymiana klocków z tyłu. Tertio - drgania są odczuwalne W KIEROWNICY, zaś w pedale hamulca nie czuje się PULSOWANIA charakterystycznego dla krzywych tarcz.

Traf chciał, że przypadkiem na Forum Elektrody trafiłem na pochodzący z 2005 r. opis walki z identyczną przypadłością Leganzy - facet wymienił tarcze - nic, szlifował (mimo zmierzonego braku bicia) - i nic, w końcu wyszło na to, że to "..zużyte tuleje belki głównej. Które nie występują jako oddzielna część zamienna (a cała belka kosztuje ok. 600,-), ale dotoczyli mu takowe z podobnych od Lublina".

W katalogu faktycznie tulej belki nie ma. Ale na przykład tulei i gumy wahacza (=zestawu naprawczego) w katalogu też nie ma, a JEST (i ma "normalne" numery katalogowe). Porozglądawszy się w necie odkryłem, że istniej coś takiego jak "tuleja belki silnika tylna (u innych dostawców zamiast "tylna" jest "mała") o numerze 96207682 [tu uwaga nazewnicza: belka przedniego zawieszenia w org. katalogu nazywa się "CROSSMEMBER A-FRONT SUSPENSION"", belka silnika (ta, do której łapy są mocowane) "CENTER MEMBER A-FRONT SUSPENSION", a po polsku jest mały bałagan językowy - tę pierwszą nazywa się i "belką główną", i "belką/poprzeczką zawieszenia" i "belką/poprzeczką silnika"]

Pytania do Was:

- czy ktoś miał do czynienia z podobną przypadłością i/lub wspomniane tuleje wymieniał ?
- czy ktoś wie, do czego są tuleje o podanym wyżej numerze 96207682 - czy to poszukiwane przeze mnie tylne (mniejsze) tuleje belki głównej ?
- czy ktoś zna źródełko tulei przednich (lub nr. części kat. Lublina) ?
- inne pomysły ?

Pozdrawiam -
- Wojtek.
Podforum: Silnik i skrzynia Wysłany: Czw 17 Kwi, 2008 19:57
Postów: 1
Wyświetlono: 217
Witam

Ostatnio moje szanowne Dziewczę, stwierdziło że jej pojazd FF1 1.8 tddi nie chciał zapalić, oraz czuć było zapach oleju napędowego w przedziale załogowym pojazdu.
Po oględzinach okazało się że lewy skrajny wtryskiwacz oraz silnik pod nim oraz przewód jak mniemam przelewowy ( taki w zmurszałym kuszącym się w czarnym oplocie) też jest mokry od paliwa.
Podejrzewam nieszczelność, czyli pęknięcie tego przewodu tuż przy wtryskiwaczu, paliwo "sika" z niego przy rozruchu, a kręcić trzeba z 30sek rozrusznikiem do opalenia silnika.
Niestety, moja wiedza o zasilaniu diesla kończy się z chwilą otworzenia maski, stąd kilka pytań.

1. Czy rzeczywiście jest to przewód do odprowadzania nadmiaru paliwa? i Czy "fachowo" nazywa się "przelewowy".

2. Czy mnożna go sobie spokojnie odkręcić / odczepić nie powodując zapowietrzenia/rozregulowania czy innych usterek?

3 Jak go wymontować ? jest jak gdyby przewleczony przez wszystkie 4 wtryskiwacze? w jaki sposób jest połączony z nimi?

4. Czy w rożnych pracach w okolicach "okołowtryskiwaczowych" można spokojnie odkręcić metalowe przewody zasilające od góry nie powodując przy tym późniejszych problemów z zapowietrzeniem.rozregulowaniem itp?

5. Jaki jest numer katalogowy tej części ???? Szukam na całym internetowym świece katalogu online ( lub rapidshare itp)do tego modelu ale nigdzie nie znalazłem ,na forum linku też nie ma, normalnie tragedia.

I na koniec pytanie teorii silnika: w jaki sposób otwierany jest wtryskiwacz de facto widzę tylko przewód zasilający, zawsze myślałem że wtryskiwacze otwiera elektromagnetyczny zawór sterowany z komputera samochodu, ale ja tam żadnych dodatkowych kabli nie zauważyłem.

Dodam ze mam manual serwisowy , ale nic praktycznego tam nie ma.

Dorzucam zdjęcie poglądowe z zaznaczonym wyciekiem.

Pozdrawiam
Podforum: Musso/Musso Sports Wysłany: 30 maja 2008, o 10:54
Postów: 10
Wyświetlono: 204
mschoo ta hurtownio do której podałeś namiary jest rewelacyjna , w katalogu mają wszystkie drobiazgi do musso. Ciekawe czy faktycznie osiągalne . Zaraz ich przetestuję . Wysłałem pare pytań o różne części .
Podforum: 323 / MX-3 Wysłany: 12 Mar 2009 | 23:21
Postów: 38
Wyświetlono: 1790
Cytat:
Tez chcialem wysuwane ale niestety brak miejsca


znalazłem coś takiego w katalogu części mazdy

ciekawe czy coś takiego jest do kupienia i jaką kasę za to krzykną
p.s. dobra robota
Podforum: Nasze Mazdy Wysłany: 17 Kwi 2009 | 6:18
Postów: 226
Wyświetlono: 12286
Cytat:
Mattheo czystych kierunków TYC wcale nie trzeba ściągać z zagranicy. One są dostępne normalnie nawet np. w katalogu intercarsu. W każdej większej hurtowni motoryzacyjnej powinieneś je dostać. Ja z ciekawości sprawdziłem przed chwilą na stronie http://sklep.intercars.com.pl/ i mają dostępność nawet teraz.


Podaj indeks części, bo ja w IC widzę ale tylko pomarańczowe
Sorrki za OT
Podforum: Forum Główne Wysłany: 31 Styczeń 2009, 14:16
Postów: 27
Wyświetlono: 499
chciałem kupić kilka części w hurtowni "fota" i Autopartner" i sprzedawcy pytali mnie czy auto jest z początku czy z końca roku 2003 bo to podobno jest jakaś różnica.
np. filtr oleju - może być sam wkład albo cała puszka itp. , nie wiedzieli w katalogu czy jest filtr kabinowy itd. więc najpierw chciałem określić jaka jest to podkaregoria clio II
Podforum: Wiatrówki Wysłany: Nie 11 Mar, 2007 11:23 pm
Postów: 4
Wyświetlono: 355
Cytat:
Bardzo poszukuję instrukcji do pistoletu FWB 65 - szczególnie mi zależy na jej części opisowej po angielsku.

Proszę o pomoc szczęśliwych posiadaczy takowej

Pozdrowienia, Bogdan.



Fotkę robiłem z katalogu i już gdzieś podałem na forum. Opisów nie mam. Sory za wielkość ale taka lepsza jak mała :
Podforum: Silnik Diesel Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 21:50
Postów: 6
Wyświetlono: 550
w tej "bańce" skręcanej na 3 śruby jest termostat , pod nim jest czujnik.
jak podjedziesz do sklepu to w katalogu powinieneś znaleźć tą część .
Przynajmniej tak jest tam gdzie ja kupuje niektóre części, jak mam problem jak wytłumaczyć to wertuję ze sprzedawcą katalog i wszystko się znajduje
Podforum: Silnik Benzyna Wysłany: Nie Sty 11, 2009 11:01
Postów: 4
Wyświetlono: 727
Jest tak.
Dostałem poradę by sprawdzić czy przypadkiem przyczyna zapalania mojego check'a jest zacinający się zawór recyrkulacji spalin EGR.

Zadałem do sprzedawców pytanie dotyczące ceny i numeru części.

Wyniki:

1.opel serwis z Kalisza napisał "Zawor taki kosztuje 677 zl.Jego oznaczenie to 851038 . jest to produkt orginalny GM.Na skladzie takiego zaworu nie posiadam.Jesli jest dostepny w polskich magazynach to okres realizacji zamowienia ok 72 godziny"

2.Sprzedawca z opelshop napisał "nie występuje w tym silniku" oraz po prośbie potwierdzenia czy na pewno odpisał "to niech sprawdzą ponownie FACHOWCY!!!! ma Pan silnik Z18XE "

3.Sprzedawca z allegro napisał że na podstawie numeru części podanego przez serwis opla może sprzedać odpowiednik z firmy delphi lub pieburg.

4.Sprzedawca ze sklepu stacjonarnego wyszukał w katalogu rózniez odpowiednik delphi.

Teraz mam nieco mętlik bo chciałbym ewentualnie zajrzeć do tego egr'a o ile go mam i umówiłem się na wizytę u mechanika ale z drugiej strony to ten sprzedawca z opel szop twierdzi,że mój silnik tego nie ma (co nawet mnie zaciekawiło dlaczego miałby go nie mieć).

Pokusiłem się także na sprawdzenie w katalogu EPC tego zaworu i wpisując vin do epc wyskakuje że jest w tym silniku ten zawór.Załączam fotki ze starszego katalogu epc oraz z epc3.01.

starszy katalog epc linki:
http://www.wrzuta.pl/obra...pc_wykaz_czesci
http://www.wrzuta.pl/obra...pc_lista_czesci
http://www.wrzuta.pl/obra...X/epc_nr_czesci

nowszy katalog epc3linki:
http://www.wrzuta.pl/obra...1_numery_czesci
http://www.wrzuta.pl/obra...-2_wykaz_czesci

Chciałbym również zauważyć,że wymieniony nr części przez opel serwis nie pasuje numerem do żadnego z tych w epc ale może coś pozmieniali.

Może ktoś z doświadczonych kolegów wyjaśni kto ma rację?

Podam dokładne dane auta Zafira A rok Z18XE prod 2001 nr VIN W0L0TGF7512017126 silnik 125 KM , wersja z automatyczną skrzynią biegów.
Pozdrawiam
Podforum: Forum ogólne Wysłany: 25-11-2008, 17:08
Postów: 131
Wyświetlono: 6556
No cóż, przyjąłem że skoro przychodzę i proszę o części z katalogu IC będące zamiennikami dla Mitsubishi, nie będzie ważne czy biorę filtr powietrza czy felgę stalową. Jeżeli to należy do oferty IC i jest podpięte pod Mitsubishi jako część zamienna to rabat się należy. Widać oni sami mają inne zdanie.
Wysłany: 2008-08-20, 08:26
Postów: 13
Wyświetlono: 331
Cytat:
Nie mogę się tu zgodzić dlatego,że wspornik sprężarki to jest ten element bankowo:



Ok... tylko właśnie, w tym katalogu, ta "blacha" o nr 21 jak i ten "wspornik" pod cały kompresor są określane mianem "bracket". Przetłumacz to sobie Albo ew. zajrzyj na www.fso-sa.com.pl i w ich katalogu wpisz sobie ten numer 96255631. Co do części o nr 96241910 na stronie FSO niestety ona nie występuje.
Wysłany: 2008-08-18, 23:26
Postów: 13
Wyświetlono: 331
Cytat:
Wg katalogu do Twojej sprężarki powinien pasować wspornik o nr 96255631



no i ten element wg strony FSO nazywa się "wspornik sprężarki klimatyzacji".

Musisz podzwonić po sklepach/hurtowniach i się popytać... może gdzieś na magazynie jeszcze zalegają takie części. Możesz spróbować, też uderzyć do tego kolesia z Allegro, już sporo osób kupowało u niego części do klimy do swoich Lanosów...
Podforum: Maszyny Wysłany: Sob Gru 6 10:49 GMT 2008
Postów: 1217
Wyświetlono: 395360
wymienię ksero katalogu częsci i instrukcji obsługi ciągnika t-25, katalogu części do kombajnów zbożowych marki class na cd ,instrukcję obsługi siewników amazone na instrukcję obsługi BELARUSA 820 lub książkę napraw
Podforum: Maszyny Wysłany: Pon Lut 16 21:39 GMT 2009
Postów: 1217
Wyświetlono: 395360
Witam!!!
Poszukuje instrukcji obsługi i katalogu części do ciągnika CASE JX75. Najlepiej w formie książkowej i w języku polskim...w jakiej cenie, wrazie czegoś prosze o kontakt ze mną
POZDRAWIAM!!!
Podforum: Modelarstwo redukcyjne - plastik Wysłany: Sro Gru 13, 2006 5:24 pm
Postów: 42
Wyświetlono: 5292
Cieszę się, że pomogłem.
Generalnie rzecz biorąc kabina Me 210 jest bardzo podobna do tej z Me 410.
Zachowanego 210 już na świecie nie ma, są za to dwa 410 i na fotografiach kabiny tych maszyn można się wzorować.
Na razie rysunki tych obu foteli z katalogu części

Jak znajdę chwilę czasu to zeskanuję zdjęcia kabiny Me 210 z instrukcji obsługi samolotu.
Podforum: Warsztaty - gdzie naprawiać Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008 19:35
Postów: 4
Wyświetlono: 361
Witam!
czy ktoś z Was wymieniał może ww części w swojej almerze? Potrzebuję jakiegoś namiaru na warsztat w Wawie, który mi to wymieni. Środkowa część oderwała mi się od końcowej...:( czy muszą być idealnie dobrane części z katalogu ???

Z góry dzięki!
Pozdrawiam!
Podforum: Carisma - Techniczne Wysłany: 24-02-2009, 13:15
Postów: 4
Wyświetlono: 244
Witajcie.
Na przeglądzie mechanik stwierdził, że żywot tuleii tylnego zawieszenia pomalutku obiega końca. Przejechałem trzy sklepy z asortymentem części i nie mogą dobrać według katalogu, chcą na wzór :/
Szukałem na necie, ale też nie znalazłem, a teraz jeszcze mam na dworze pół metra białego gó...na i nie ma jak nawet pod autko spojrzeć.
Czy ktos ma numer części, tylnej tuleii? I tam wogóle jest belka czy wachacz?
Carisma 1.8GDI HB 1998r.
Podforum: Primera Wysłany: Czw 17 Lip, 2008 18:08
Postów: 2
Wyświetlono: 199
Wszelkie specyfikacje zależą od producenta i każdą z tych części którą wymieniłeś oznacza on własnym symbolem, który jest sklasyfikowany i znajduje się w katalogu według którego można znaleźć część do konkretnego modelu auta. Przykładowo inaczej oznaczy świece Champion a inaczej NGK do tego samego silnika...
Podforum: Spotkania Wysłany: Sob 04 Kwi, 2009 09:09
Postów: 2481
Wyświetlono: 57404
z tymi filtrami to często są cyrki, najlepiej mieć dokładne oznaczenie, a nie liczyć ze w katalogu będzie, zresztą z większością części tak jest, bo na każdy rynek coś innego wsadzają a potem nie pasuje, a spocik według mnie udany, świerzak na Spotach Nismo jestem ale wydaje mi się, że było ok, frekwencja nawet dopisywała ;] Dzięki i już nie mogę się doczekać następnego mam nadzieje, że zdążę coś zrobić, żeby móc się pochwalić ;] Pozdro ;]
Podforum: Lotnicze - recenzje, zapowiedzi, zestawy Wysłany: Wto Mar 28, 2006 11:31 am
Postów: 4
Wyświetlono: 826
Czekałem na ten kokpit z wielkimi nadziejami. Po tym, jak Aires odstawił naprawdę świetny kokpit dedykowany Bf 109 G-6 liczyłem na "cuda na kiju" a tu...cienko
Żeby zostać dobrze zrozumianym - ten zestaw, który Krzysiek pokazał jest bardzo dobry i fajny ale nie ma już między nowym a starym (patrz niżej) aż takiego skoku jakościowego jak w przypadku wnętrza kabiny 109 G-6.

Oto stary zestaw, będący już jakiś czas na rynku.

w porównaniu do starego, w nowym wprowadzono kilka cieszących mnie ulepszeń:

1. na oparciu fotela pilota dodano wycięcie pod Schlauchboot'a. To wycięcie powinno być także w fotelach wcześniejszych Gustavów oraz późnych Bf 109 F. W starych kokpitach Airesa tego nie było, w nowych jest. Cieszmy się.

2. Dodano element wytłoczonego oparcia na tylną część burt kabiny. Cieszmy się.

3.Dołożono element na tylną ścianę kabiny. Z tego co widzę to jest chyba wspólny z tym z zestawu dla G-6. Jest zarówno późniejszy element z mechanizmem zrzutu osłony (właściwy dla Gustavów bez MW-Anlage ale z Erlahaube oraz dla K-4) no i jest element do wcześniejszych maszyn, ze starą trzyczęściową osłoną kabiny. Też się cieszmy.

Czego nie zmieniono i nadal nie jest dobrze:

1. Oparcie fotela wciąż jest dużo za grube, podobnie miska fotela ma niewłaściwy kształt. Dla porównania rysunek z katalogu części

Co zmieniono na gorsze

1. Nie wiem czy dobrze widzę a zestawu na własne oczy jeszcze nie oglądałem ale chyba osłona działka silnikowego MK 108 jest totalnie skopana. Powinna być duża i obła, asymetryczna a tu chyba jest wstawione coś podobnego do osłony MG 151/20. Mógłbym poprosić Krzysiek o lepsze jakieś zdjecie?

Póki co, napewno kupię sobie kiedyś nowy kokpit do 109 G-6 jednak nad tym nowym do K-4 się zastanowię.
Mam stary który niewielkim nakładem pracy sam poprawię i osiągnę to co jest w nowym + usunę błedy.
Aires zapowiedział również kokpit do 109 F-4. Trwam w nabożnym oczekiwaniu i przepełnia mnie nadzieja.
Amen...
Podforum: Pojazdy wojskowe - warsztat Wysłany: Sob Cze 03, 2006 7:36 pm
Postów: 9
Wyświetlono: 1796
Camionetta AS 42 Sahariana
No już dawno wiadomo, że wyjdzie. W katalogu Italerki ( dostępny już od pół roku ) na 2006 rok jest sporo o tym modelu. Wyjdzie w podobnej formie jak modele Dragona 3in1. Będzie miał fototrawienia, części żywiczne i metalowe oraz 2 figurki + kolejna nowość - "picure book" czyli książeczka z fotkami tego pojazdu.
Długość po sklejeniu: 17,5 cm
Podforum: Sunny Wysłany: Czw 09 Kwi, 2009 12:15
Postów: 1
Wyświetlono: 163
Witam, ponieważ mam do wymiany łożysko podpory półosi prawej w moim Sunny N14 GTi, chciłem was zapytać czy ktoś może przerabiał już ten temat i zna wymiary tej części ew. może podać mi z jakiegoś katalogu etc? Zaoszczedziłoby mi to czasu na rozbieranie, zamawanie nowego, czekanie itd. Ew. jeśli ktoś ma cała podporę z dobrym łożyskiem na sprzedaż chętnie bede zainteresowany ceną Pozdrawiam Radek
Podforum: Almera Wysłany: Czw 22 Maj, 2008 23:19
Postów: 8
Wyświetlono: 727
Cytat:
fabryczna przeplywka ...94



Z tego co "wyniuchałem" w serwisówce oraz w katalogu Boscha wynika ze przepływomierz ...094 i ...005 nie różnią sie względem części wykonawczej do pomiaru przepływu powietrza a tylko występowaniem termistora. Konkluzją było by stwierdzenie ze 005 można zastąpić 094 ale pod względem ekonomicznym to istna porażka.
Podforum: Porady, problemy techniczne Wysłany: Sob 17 Sty 2009, 22:50
Postów: 11
Wyświetlono: 1679
pytanie do kolegi Arek_1,9JTD jak zmienić język w tym katalogu części .Pobrałem zainstalowałem wszystko działa tylko mam cały czas włoski mimo ze w instalacji zaznaczyłem angielski(włoski ang tylko dostępne) polskiego nigdzie nie było.Jest możliwość zmiany języka choćby na angielski?Proszę o rade.Dziękuje pozdrawiam
Podforum: Porady, problemy techniczne Wysłany: Sob 22 Lis 2008, 14:52
Postów: 1
Wyświetlono: 397
Latem wymieniłem na klocki włoskie na których było oznaczenie Fiat stilo 1,2.Pan w sklepie wybrał je z katalogu.Cena była przyzwoita ,a przy zmianie opon nie było widć dratycznego zużycia. Warto wybrąć się do sklepu oferującegp części do fiata.
Pozdrawiam
Podforum: Premacy / MPV Wysłany: 15 Kwi 2009 | 21:20
Postów: 4
Wyświetlono: 260
Wracam do tematu, w katalogu części znalazłam symbol dla poszukiwanych elementów- 88-520 i 88-570 (nazwane jest to TRIM(R),SHOULDER-REST - korzystałam ze strony http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?vin=JMZCP69R201357393&cat=AECV03&_grp=Y4&blk=5750B) . Może ktoś coś poradzi? Pozdrawiam
Podforum: Sunny Wysłany: Sro 05 Lis, 2008 11:37
Postów: 3
Wyświetlono: 166
Jednak to nic nie wyjaśnia. Do N14 podałeś symbol wałka, o którym pisałem. A te trzy części do N15 to przeguby zewnętrzne, które również pasują do N14.

Tak więc z tego absolutnie nic nie wynika. Jedynie można się zastanowić nad tym, dlaczego wałek z N14 nie może być stosowany w N15 - wychodzi na to, że faktycznie są inne, choć może to po prostu jakieś niedomówienie w katalogu, bo do N15 w ogóle nie ma wałków - dlaczego?

Dzięki
Podforum: Almera Wysłany: Pią 02 Lis, 2007 08:52
Postów: 12
Wyświetlono: 334
dokładnie od Szwaba jest moje cudeńsko i przez to niekrórych części w katalogu nie ma np: paski klinowe do 2.2 cdi znalezienie to cud!!!! ale polecam 2.2 to jest to!!!!!jak ktos ma to wie o czym mowa pozdro

wie ktos jak mozna zmienic swój nick? bede bardzo wdzieczny za pomoc
Podforum: Części - gdzie szukać Wysłany: Nie 17 Lut, 2008 11:05
Postów: 2
Wyświetlono: 346
Filtry MANNa dostaniesz w Inter Teamie. Jest kilka oddziałów w Warszawie.
Co do tulei metalowo gumowych to znalazłem je od razu w katalogu interbnetowy Inter Carsu http://sklep.intercars.com.pl/

Napisz do jakiej Almery to podam ci przykładowe ceny.

pzdr

wybierasz model zawieszenie koła zawieszenie koła Wahacz, Stabilizator, Łożysko/Piasta koła, Części zawieszenia/elementy
Podforum: Porady, problemy techniczne Wysłany: Nie 18 Sty 2009, 16:28
Postów: 11
Wyświetlono: 1679
Dzięki wielkie dla kolegi Arek_1,9JTD za pomoc i udostępnienie tego katalogu.Tak jak poradziłeś zmieniłem język na polski i teraz można szukać części do Maryśki.Co do tego ze serwisy ostro zdzierają na częściach to zgadzam się tylko że nikt nie zmusza Cię abyś u nich kupił...Jeszcze raz dzięki dla kolegi Arek_1,9JTD bardzo pomocna rzecz ten katalog Pozdrawiam
Podforum: Rekonstrukcje historyczne Wysłany: So 16 lut, 2008 22:12
Postów: 79
Wyświetlono: 3305
Alex - robisz jedno założenie, w świetle polskiego prawa błędne. Twierdzisz, że broń dekoracyjna, broń pozbawiona cech użyteczności nie jest bronią. I to nie jest prawda. Prawo polskie wyraźnie o tym mówi. Jest to broń pozbawiona cech użyteczności, ale broń. Jest to kategoria broni, która nie wymaga pozwolenia.

Jest to broń, przerobiona w sposób uniemożliwiający oddanie strzału ale broń. Przed przeróbką była bronią, i po przeróbce jest bronią. I tak jest nie tylko w Polsce ale na całym świecie.

Żądasz dowodów? Proszę bardzo, cytaty z naszej ustawy:
"Art. 6a.1 Broń palna może zostać pozbawiona w sposób trwały cech użytkowych"


Czyli pozbawiasz broń cech użytkowych, ale gdzieś jest napisane że przez to przestaje to być broń?

Z punktu 2. wynika jasno, że broń pozbawiona cech użytkowych nadal jest bronią (bo tej broni można przywrócić cechy użytkowe!):
Art. 6a.2 Przez pozbawienie broni palnej w sposób trwały cech użytkowych, zwane dalej "pozbawieniem cech użytkowych", rozumie się pozbawienie cech użytkowych wszystkich istotnych części broni palnej w taki sposób, by mimo działania sprężonych gazów, powstających na skutek spalania materiału miotającego, nie była zdolna do wystrzelenia pocisku lub substancji z lufy albo elementu ją zastępującego oraz do wywołania efektu wizualnego lub akustycznego, a przywrócenie broni cech użytkowych bez podjęcia czynności specjalistycznych nie było możliwe."


Tutaj też jest to jasno powiedziane - skoro jest to ewidencja broni pozbawionej cech użytkowych, to oznacza, że broń pozbawiona cech nadal jest bronią!

4. Jednostka uprawniona potwierdza pozbawienie cech użytkowych po dokonaniu pozytywnej oceny zgodności pozbawienia cech użytkowych z odpowiednią specyfikacją techniczną. Potwierdzenie pozbawienia cech użytkowych odnotowuje się w ewidencji broni palnej pozbawionej cech użytkowych, prowadzonej przez tę jednostkę.


A może odwrotnie? Może Ty wykaż jakieś miejsce gdzie jest napisane, że broń po pozbawieniu cech użytkowych przestaje być bronią?

Polskie prawo jest jasne, jest to nadal broń, ale broń na którą nie jest wymagane pozwolenie.

Analogicznie też jest we wszystkich pozostałych państwach świata. Broń, nawet pozbawiona cech, nadal jest bronią. To jest coś całkiem innego niż model broni, co sugerujesz. Nawet broń przerobiona na kwietnik, nadal jest bronią (tylko przerobioną na kwietnik).

W Niemczech broń pozbawiona cech użytkowych (dekogewehr, dekowaffen) nadal jest bronią, tyle, że tam nie trzeba na taką broń pozwolenia ani rejestracji.

Co więcej - każdą zdekowaną (w Polsce, czy w Niemczech) broń można przywrócić do pełnej sprawności.

Pozdrawiam
Krzysiek

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2008 21:36 ]
EDIT:

Dopiero przed chwilką przeczytałem konwencję i muszę powiedzieć, że niestety, ale ona nic nie zmienia (przynajmniej w moim rozumieniu).

Po pierwsze czego dotyczy konwencja?

Konwencja nakłada na państwa obowiązek: powiadomienia o sprzedaży broni, oraz upewnienia się czy obywatel innego państwa kupujący broń posiada zezwolenie na stosowną broń.

Potem mamy katalog tego czego dotyczy konwencja. I w ramach tego katalogu wyłączenie broni trwale niesprawnej.

Co to oznacza? Tylko tyle, że konwencja wcale nie dotyczy broni trwale niesprawnej. Czyli? Państwo na terenie którego ktoś kupuje broń niesprawną nie ma obowiązku ani sprawdzenia czy ma uprawnienia, ani powiadomienia drugiego państwa o transakcji.

Koniec. Nic więcej. Co więcej, każde państwo może wprowadzić dowolne przepisy niesprzeczne z konwencją.

Cała konwencja ma się nijak do prawa posiadania broni niesprawnej, sprawdzania czy broń jest niesprawna itp.

Przy okazji zapis:
A. W rozumieniu niniejszej konwencji termin "broń palna" oznacza:
(...)
2. Mechanizm odpalania, komorę, cylinder lub lufę jakiegokolwiek przedmiotu wymienionego w ustępie 1.


To dokładnie to samo co nasze "istotne części broni uważa się za broń".

Oczywiście analizowałem to po raz pierwszy i chętnie przyjmę krytykę.

Pozdrawiam
Krzysiek
Podforum: V.C.P - technika Wysłany: Sro Mar 26, 2008 5:33 pm
Postów: 1
Wyświetlono: 78
Poszukuję oryginalnego katalogu części do ww. modelu w języku włoskim. Jeśli ktoś ma lub wie skąd można ściągnąć prośba o info.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
JIM
Podforum: Broń Wysłany: Sob 19 Mar, 2005 11:48 am
Postów: 19
Wyświetlono: 1354
Tak, tłumacza należy bezzwłocznie nadziać na pal, a wydawcę włóczyć końmi po majdanie.

Mam w swojej bibliotece książkę Ryszarda de Latour „Broń – katalog zbiorów Muzeum Narodowego w Kielcach” wydaną przez KAW - Kraków 1985. Recenzentem tej książki jest prof. Dr Zdzisław Żugulski jun. We wstępie omawianego katalogu napisane jest co następuje:

Terminologia bronioznawcza używana w niniejszym katalogu oparta została na pracy M. Gradowskiego, Nazewnictwo części składowych dawnego uzbrojenia w: Muzealnictwo 1969 r., nr 18 s. 79-90, i słowniku rysunkowym w pracy A. Swaryczewskiego, F. Ścibałło, Katalog zbiorów broni i uzbrojenia muzeum w Będzinie, Katowice 1979

Pozwoliłem sobie umieścić na naszym forum słownik polsko-angielski części palnej broni historycznej z tego katalogu, zakładając, że może on być nam niejednokrotnie przydatny.

Broń palna................................Firearms
1. Lufa......................................barrel
2. Zamek..................................lock
3. Kolba....................................butt
4. Łoże......................................stock
5. Wylot lufy..............................muzzle
6. Muszka..................................foresight
6a. Celownik.............................backsight
7. Bączek..................................barrel band
8. Wycior..................................ramrod
9. tuleja wyciora.......................ramrod pipe
10. antabka do pasa..................sling swivel
11. przetyczka..........................barrel pin
12. część denna lufy...................breech
13. warkocz lufy.........................breech-strap
14. język spustu.........................trigger
15. kabłąk osłony spustu.............trigger-guard
16. wąs kabłąka.........................trigger-guard strap
17. grzybek do pasa...................stud for the belt
18. szyjka kolby.........................small of the butt
19. grzbiet kolby.........................butt comb
20. trzewik stopy kolby................heel-plate
21. wąs trzewika.........................heel-plate final
22. policzek................................cheek-piece
23. kontrblacha...........................screw-plate
24. blacha zamkowa....................lock-plate
25. kurek...................................cock
26. szczeki kurka........................jaws
27. śruba szczęk kurka................jaws-screw
28. sprężyna krzesiwa.................frizzen spring
29. panewka...............................priming pam
30. pokrywa panewki...................pan cover
31. krzesiwo...............................steel
32. lustro krzesiwa......................surface of steel
33. ogon kurka...........................spur of the hammer
34. młotek kurka........................percussion hammer
35. kominek...............................nipple
36. gniazdo kominka...................lump

Wertując jednak katalog firmy Track of the Wolf dostrzegłem istotne różnice w niektórych nazwach angielskich. I tak :
Muszka, to front sight, celownik - rear sight, część denna lufy - breech plug, trzewik stopy kolby – buttplate, kontrblacha - sideplate
Podforum: Pogawędki Wysłany: 13 Czerwiec 2008, 08:52
Postów: 14
Wyświetlono: 409
No więc tak.

Domene wykupuje się w firmach sprzedających domeny. W polsce jest ich sporo i warto kupować lokalne (*.pl) tutaj. Koszt to zazwyczaj miedzy 100 a 1zł z tym że trzeba uważać bo wiele promocji za niewielką kasę ma takie ograniczenia że będziesz musiał 3 lata płacic ich nominalną stawkę, czyli troche jak pierwszy rok gratis z umową na kilka lat. Np serwis http://domeny.onet.pl gdzie koszt za pl to 79zł jest ok. Są też inne, googlać domeny.

Zanim jednak będziesz rejestrował domenę musisz mieć wykupiony serwer i tą domenę obsługiwaną przez ten serwer.

W przypadku "domowych" stron polecam allegro.pl i wykupienie serwera u któregoś z resellerów.

Tu jest spory wybór:
http://www.allegro.pl/158...nta_e_mail.html

Głównym wyznaczniekim "przydatności" konta jest jego pojemność i transfer miesięczny. Zazwyczaj wszystkie w cenie mają podpięcie domeny. Trzeba równiez zwrócic uwagę na to czy firma to nie za mały krzak żeby nie wylądować z niczym po pewnym czasie.

Ja kupowałem w efuturo i sobie chwalę.

Transfer liczy się jeśli zamierzasz umieścić więcej fotek i np wystawiać części z linkami do tych fot na allegro. Np jeśli masz 2Mb fotek i ponad 10tys odwiedzin to łątwo policzyc że transfer całości będzie w ciągu 2 tygodni 20Gb. Trzeba się z tym liczyć ale można nie linkowac fot na ruchliwe aukcje ze strony tylko wrzucic na imageshack.

W praktyce 2gb miesięcznie zupełnie wystarcza. Nawet 1gb obejdzie bez problemu.

Co do miejsca na dysku to strony nawet skomplikowane systemy nie są duże. Raczej grafika jest większa często. Znów w praktyce 1gb wystarczy zupełnie ale i 100mb obejdzie.

Czyli szukaj hostingu 1gb miejsce / 24gb transfer i będzie spokój.

W momencie finalizacji transakcji. Dostaniesz link do swojego panelu administracyjnego i do ftp przez które mozesz składować pliki. Jeśli chcesz skorzystać z gotowych systemów CMS to pytaj sprzedawce czy w panelu moza zainstalować jakies CMS'y i blogi. Wiekszość ma taką funkcjonalność że jednym kliknięciem instalujesz sobie taki system.
Jeśli nie to musisz sciągnąć odpowiedni ze strony ale o tym za chwile.

W panelu administracyjnym strony będziesz mógł dodać domenę. Dodana tam domena główna zostanie automatycznie wpisana do serwerów DNS operatora. Adresy tych dwóch serwerów powinny się znajdowac pośród informacji o danych twojego konta. Są to zazwyczaj 2 domeny zaczynająca się od ns1 i ns2 i ich adresy IP. Po skonfigurowaniu domeny możesz ją zarejestrować. Firma rejestrująca domene (domeny.onet.pl) wymaga adresów DNS które odpowiedza pozytywnie ze domena jest skonfigurowana. Przy rejestracji wpisujesz te właśnie adresy DNS które dostałeś od sprzedającego i po mniejwiecej 24h informacja o danych tej domeny zostanie rozpropagowana i od tej pory domena ta będzi wskazywac na wykupiony serwer.

Wracając do softu to np 2800cs.pl korzysta z blogu Wordpress który mozna sciągnąć z ich strony. Wrzycić do katalogu www (public_htm) serwera i postępować zgodnie z instrukcjami instalacyjnymi. Zazwyczaj jest katalog instal i jeśli wrzucimy ją np do katalogu /public_html/blog/ a katalog install bedzie w katalogu blog to mozemy przejść w przeglądarce do strony http://twoja-domena/blog/install/ i to uruchomi skrypt instalacyjny. Często trzeba będzie w panelu administracyjnym zmodyfikować ustawienia baz danych ale zazwyczaj jest to wszystko opisane. Po podaniu niezbednych infromacji, soft zostanie zainstalowany. Zmiany wyglądu będzie się robić w panelu administracyjnym softu. Są też systemy CMS zawierające wiele modółów, sklepy internetowe i zazywczaj nie są skomplikowane do zainstalowania. Jeśli wybierzesz jakiś konkretny system to mozesz zadawać pytania w przypadku jakiś problemów.

pozdro
Podforum: Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wysłany: 25 Sierpień 2008, 21:57
Postów: 3
Wyświetlono: 106
czesiio, tak widziałem, no na tył szukam właśnie i myślę że te Ate będą dobre, choć serwisowo chyba textar wkładali. Ale nie mogę się doszukać po nr części w katalogu online...olać to??
Podforum: Lakiernictwo, blacharstwo & kosmetyka Wysłany: 13 Listopad 2008, 18:40
Postów: 3
Wyświetlono: 262
według katalogu to samo Nawet numer seryjny części ten sam od 1995 do 2003
Podforum: Navara Wysłany: Sro 18 Cze, 2008 20:22
Postów: 8
Wyświetlono: 365
kupuję do samochodów części z hurtowni HART i jeszcze w nich katalogu niestety nie ma navary D40
Podforum: Premacy / MPV Wysłany: 18 Sty 2009 | 23:22
Postów: 122
Wyświetlono: 19471
Witam wszystkich postaram się napisać parę zdań na temat cen jakie ja spotkałem na swojej drodze poszukiwań rozrządu do Mazdy Premacy 2,0 DITD rocznik 2002.
Szukałem ,pisałem ,pytałem i oto efekty:

Serwis Mazdy w Kobylnicy koło Słupska

"1) pasek rozrządu 284 zł brutto
2) rolka napinająca 363 zł brutto
3) rolka prowadząca 366 zł brutto
4) napinacz hydrauliczny 684 zł brutto
5) pompa wody+uszczelki 350+ 16 zł brutto
Razem-2027

Zaprzyjaźniony serwis Mazda Vollmari Niemcy:

RF2A-12-205B ZAHNRIEMEN 1 Stück * 80,25
ZUBE-H -ÖR ZAHNRIEMENSPANNER 1 Stück * 135,00
RFB9-15-116 DICHTUNG (AF) 1 Stück * 3,80
RF2A-15-100C WASSERPUMPE 1 Stück * 102,41
RF1S-18-380A9A RIPPENRIEMEN 1 Stück * 15,08

Od razu tłumaczę na polski:
RF2A-12-205B pasek zębaty 1szt. 80,25 €
akcesoria (ZUBEHÖR) napinacz paska zębatego 1 szt. 135,00 €
RFB9-15-116 uszczelka (AF) 1 szt. 3,80 €
RF2A-15-100C pompa wodna 1 szt. 102,41 €
RF1S-18-380A9A pasek żebrowy 1 szt. 15,08 €
razem 400,48 € z podatkiem VAT

Przytaczam również informację,którą otrzymałem z serwisu niemieckiego:
"ANBEI DIE ERSATZTEILLISTE WIE VON IHNEN ANGEFORDERT.
BEI DEM ZAHNRIEMENWECHSEL MUSS DER HYDRAULISCHE ZAHNRIEMENSPANNER
ERNEUERT WERDEN. ICH HABE ZUSÄTZLICH BENÖTIGTE ERSATZTEILE MIT
AUFGELISTET ( KEILRIEMEN ).
ICH HABE IN DIESER KALKULATION EINEN HYDRAULISCHEN SPANNER AUS DEM
ZUBEHÖR EINGESETZT. DER ORIGINALE IST CA. 35,-€ TEURER.
DIE WASSERPUMPE MUSS NICHT ZWINGEND BEIM ZAHNRIEMENWECHSEL ERNEUERT
WERDEN, NUR WENN DIESE WIRKLICH UNDICHT SEIN SOLLTE ( GANZ SELTEN ! ).
UMLENKROLLEN DES ZAHNRIEMEN MÜSSEN EBENFALLS NICHT MIT GEWECHSELT
WERDEN."

Tłumaczenie
"Przy wymianie paska zębatego musi być wymieniony hydrauliczny napinacz paska zębatego. Dodatkowo wyszczególniłem potrzebne części zamienne(pasek klinowy).
W tej kalkulacji zastosowałem napinacz hydrauliczny z akcesoriów.
Oryginalny jest droższy około 35 €.
Pompa wodna nie musi być koniecznie wymieniana przy wymianie paska zębatego;tylko wówczas gdy jest rzeczywiście nieszczelna(bardzo rzadko).
krążki zwrotne(prowadzące) paska zębatego również nie muszą być przy tym wymienione."

Przechodzimy do firmy,która jest często polecana przez forum: "DJ-Parts" Wrocław.
Oto zestawienie części i cen jakie otrzymałem:
Pasek rozrządu UNITA 280 zł
Napinacz paska rozrządu hydr. 280 zł
Pompa wody 480 zł
Uszczelki pompy 20 zł
Napinacz paska rozrządu 90 zł
Rolka prowadząca 90 zł
Razem 1240 zł.
Cóż mogę napisać o tej firmie.Przesyłkę dostarczono mi ekspresowo, pasek rozrządu wygląda na oryginał UNITA tylko że na opakowaniu przy numerze widnieje literka B,a na nadruku paska przy numerze widnieje literkaA.Sprawdzałem w katalogu DAYKO (ładnie rozbudowany katalog) do silnika 2,0 DITD są używane paski o numerze katalogowym RF2A-12-205 zarówno A jak i B, więc chyba wszystko jest ok. NA napinaczu hydraulicznym jest wytłoczone NTN,wygląda tak samo jak na zdjęciach z aukcji internetowych,nie był w oryginalnym opakowaniu. Pompa wodna stosowana w Premacy 2,0DITD powinna mieć symbol RF2A-15-100C ,choć na opakowaniu z mojej jest trochę inaczej a mianowicie RF5C-15-010A.Dowiadywałem się u sprzedawcy dlaczego tak jest,poinformował mnie że jest to symbol z Mazdy 626,ale pasuje również do Premacy. Sprzedawca zapewnia, że jest to w 100% oryginalny rozrząd.Więc pozostaje mi uwierzyć w to.We wtorek wymiana w warsztacie,a jak będzie dalej okaże się.

Wszystkie części rozrządu ,które otrzymałem z "DJ-Parts"skrupulatnie sfotografowałem,więc ktoś chce je obejrzeć na zdjęciach z chęcią wyślę je na e mail.
Zapomniałem jeszcze o jednym warsztacie w Koszalinie,który za wszelką cenę próbował mi wcisnąć pasek GEATSa a resztę elementów LUKA.Koszty części 1600 zł.
Podforum: Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:00
Postów: 2
Wyświetlono: 271
w katalogu epc części nadwoziowe mają inne numery części...chłodnice nie są podzielone rocznikowo ale od jakiegos tam numeru nadwozia jest inny numer części dla diesla 1.7...
Podforum: OPEL Wysłany: Czw Sty 31, 2008 11:10
Postów: 114
Wyświetlono: 8566
Miałem napisać kilka słów o bezpłatnej kampanii serwisowej dotyczącej samochodów Opel (Zafira/Combo/Astra) CNG organizowanych przez General Motors/Opel.
GM używa terminologii "kampania usprawniająca" ("Verbesserungsaktion") aby zaznaczyć, że nie jest to poprawianie błędów, ale usprawnienie samochodu. Właściwie należy użyć liczby mnogiej, gdyż są aż cztery kampanie, stosowane w zależności od numeru VIN i daty produkcji samochodu
O kampanii dowiedziałem się dzięki p. Krzysztofowi Bugielowi, znanemu popularyzatorowi CNG w Polsce, za co jeszcze raz bardzo mu dziękuję.
Zwrócił mi on uwagę na notatkę w "Autobild" informującą o tym:
http://www.autobild.de/ak...rtikel_id=13169
O kampaniach informują też wpisy na Opel Erdgas Forum:
http://www.gibgas-forum.de/list.php?23
oraz w kilku innych miejscach - polecam google.
Strony są niemieckojęzyczne, także nie-szprechającym polecam serwis do tłumaczeń maszynowych:
http://www.google.com/translate_t

Jak wspomniałem w innym wątku, w skład akcji serwisowych dla Zafiry CNG mogą wchodzić następujące czynności:
1. Montaż zaworu odcinającego na reduktorze ciśnienia.
2. Montaż separatora oleju między butlami a reduktorem.
3. Wymiana wtryskiwaczy gazowych - 4 szt.
O konieczności wykonania takiej akcji firma GM/Opel informuje listownie właścicieli samochodów. Dotyczy to zapewnie jedynie pierwszych właścicieli, bo o ile dobrze wiem, to GM nie dysponuje centralną bazą samochodów, gdzie jest zanotowana cała historia danego auta, jak przykładowo VW/Audi.

Ponieważ na podstawie poprzednich kontaktów z GM Poland uznałem, że zwracanie się do nich w tej sprawie jest bezcelowe, napisałem maila ze swoimi szczegółowymi danymi do Centrum Serwisowego w Niemczech. Oni jednak naiwnie przekierowani moją sprawę do Polski. Tutaj rozpoczęła się moja pouczająca korespondencja mailowa z GM Poland, której treść bardziej nadaje się do "humoru z zeszytów" niż do cytowania na tym forum. Dość powiedzieć, że to ja musiałem informować Dział Obsługi Klienta w GM Poland, że instalacja CNG w Zafirach nie jest montowana w żadnych autoryzowanych serwisach Opla, tylko w fabryce. Na koniec otrzymałem od nich "użyteczną" radę, aby skontaktować się z serwisem austriackim.
Ciekawostką jest, że żadne ASO Opla w Polsce nie dysponuje żadnymi informacjami na temat akcji serwisowych dotyczących samochodów nie sprzedanych u dealerów w Polsce. W szczególności nie ma w ogóle takiej akcji serwisowej, jak 07-P-009. Oznacza to, że w razie poważnego błędu np. zagrażającego waszemu życiu, nie dowiecie się o tym w Polsce niczego.
Krótki rzut oka na mapę wystarczył do stwierdzenia, że najbliżej Warszawy położonym normalnym (czytaj obsługującym wszystkie modele samochodów) serwisem będzie Frankfurt nad Odrą. Dzięki pomocy p. Krzysztofa umówiłem się tam. Oni zamówili dla mnie odpowiedni zestaw naprawczy. Ja następnie pojechałem na wykonanie akcji, co też wszystkim innym na tym forum polecam.
Najbardziej widocznym efektem jest znacznie łatwiejsze uruchamianie zimnego silnika.

Każda akcja serwisowa ma swój kod identyfikacyjny,
Przykładowo moja akcja ma kod 07-P-009, a zestaw części do montażu 90 08 198. Dane te znajdują się na dokumencie Auftrag, który otrzymałem na koniec wizyty w serwisie niemieckim.
Sprawdziłem te dane u jednego z dealerów w Polsce. W bazie, którą dysponują nasze serwisy, nie ma w ogóle takiej akcji serwisowej, jak 07-P-009. Zamontowana część 90 08 198 nosi w katalogu enigmatyczną nazwę "zestaw naprawczy" i jest teoretycznie dostępna w cenie 650 zł. Tak właśnie wyglądała jeszcze niedawno "bezpłatność" tej akcji w Polsce, bo ostatnio jednak coś się zmienia w tym temacie. Ale o tym piszę już w innym wątku.

I to by było na tyle. Jeśli są jakieś pytania to zapraszam do zadawania na forum.
Podforum: Maszyny Wysłany: Wto Sty 27 1:44 GMT 2009
Postów: 1217
Wyświetlono: 395360
Witam serdecznie poszukuje katalogu części do kosiarki rotacyjnej czeskiej -kosiarki rotacyjnej ZTR-165
Proszę o pomoc
kontakt : boom34@interia.pl
Z góry dziękuję
Podforum: OPEL Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 21:54
Postów: 18
Wyświetlono: 139
Witam ,ze względu na pracę i "walkę" z tą chytrą częścią nie pisałem wcześniej bo "walka" trwa ...
a więc od początku po pierwszym spawaniu i po dopracowaniu z zewnątrz ( żeby dało założyć się
blaszki pod cewkę) elektrozawór niestety dalej nie był szczelny na rdzeniu , zostało mi więc
oddanie części do osoby która dysponowała "wyspecjalizowanym zapleczem" i efekt wyglądał tak:

Dzisiaj czyli w sobotę zabrałem się do roboty zakręciłem elektrozawór i odkręciłem
gaz ... efekt Rewelacja !!! gaz nigdzie nie ucieka a więc operacja się udała ... niestety po założeniu
blaszek i przykręceniu cewki "kontuzja się odnowiła" już nie syczało ale bąbelki się pojawiły i gaz
lekko niestety się ulatniał . po zastanowieniu zakręciłem korek z nowym simeringiem i też puściłem gaz
po pół sekundy wywaliło oring . Zakręciłem gaz i zaczęliśmy się zastanawiać o co chodzi i doszliśmy
- trzpień elektrozaworu w miejscach gdzie usytuowane są blaszki ma raptem niecałe 0,5mm ściankę
a więc bardzo delikatne to jest a ciśnienie duże ... przypatrzyliśmy się więc w środku i w miejscu
gdzie pracuje pierwszy tłoczek
i wyszło
jak w cylindrze silnika spalinowego zrobiła się koronka - wyrobiony od pracy tłoczka oring przestał uszczelniać duże ciśnienie i w najsłabszych
miejscach gaz znajduje sobie ujście na zewnątrz - ten elektrozawór też ma za zadanie redukować ciśnienie
co widać po otworach na tłoczkach

teraz zostaje znalezienie i powtórne pospawanie trzpienia
i ... albo dobranie minimalnie większego oringu albo czary mojej osoby z "wyspecjalizowanym zapleczem"
i zrobienie nowej gładzi w środku co jest do zrobienia ...
Jak widać na fotce
kazałem sobie "poprawić fabrykę " i zrobić dodatkowe nacięcia do przykręcania - teraz jest rewelacja .
Jeszcze lepsza dotarła do mnie wiadomość od kumpla mam możliwość kupienia całego nowego elektrozaworu - koszt 106,56 euro w serwisie
w Wiedniu - czas oczekiwania min. 3dni + kumpel wyśle mi to przewoźnikiem (plus 1 dzień) .Oczywiście zamówię tylko
na 100% muszę wiedzieć że zamawiam właściwą część - dałem mu tą stronę z katalogu opla z rysunkami i nr.części - tą od Ciebie co tu wkleiłeś

... i odpowiedzi:

1)"...Czy wyglądało bardziej na wadę materiałową, czy też na efekt korozji..." Odpowiedź masz wyżej,
jak sądzę po redukcji ciśnienia przez tłoczki ( popatrz jakie są otwory minimalne w tłoczku)
ciśnienie powinno być w trzpieniu na tyle mniejsze że nie będzie mi "rozwalało" spawanej części

2)"...Zastanawiam się cały czas, czy ten element to całość, czy dwa połączone elementy..." z zewnątrz wygląda
to jak całość ale spec stwierdził że to robione było z dwóch elementów

3)"...Czy pęknięcie było wzdłuż osi rdzenia, czy w poprzek..." to są mikropęknięcia tak naprawdę to raczej
nie ma znaczenia i to jest kwestia dużego ciśnienia a cienkiej ścianki, biorąc pod uwagę usytuowanie tego zaworu na 2-ej butli
nie jestem wstanie dokładnie ustalić - a takiego ciśnienia na zewnątrz nie mam skąd wytrzasnąć żeby sprawdzić ((

4)"...Wymianę wykonaj najlepiej sam, pewnie teraz jesteś najbardziej doświadczonym fachowcem w Polsce w tym temacie ..."
no tak teraz to wymieniam taki elektrozawór na podnośniku w 5 min.:)))
mając takie profesjonalne narzędzia
nikt mi nie podskoczy

5)"...Upewnij się wcześniej, bo szkoda kasy..." Jak na razie to kwestia paru postawionych piw więc można się pobawić

>>administrator
>>23:25, 25.04.09
>> Może wydzielimy ten problem z butlami i zaworami z wątku ogólnego poświęconego Zafirze? Bo tak to kilkanaście ostatnich postów zdominowało temat poświęcony temu wspaniałemu modelowi i ktoś może potraktować to jako antyreklamę
Podforum: Maszyny Wysłany: Nie Sty 11 19:45 GMT 2009
Postów: 1217
Wyświetlono: 395360
potrzębuję katalogu części do valtry 6400
Podforum: Mercedesy - współczesne Wysłany: Sro Mar 18, 2009 5:07 pm
Postów: 4
Wyświetlono: 138
Tak takie same.*
*wg. katalogu Inter Carsu
Dodano po 5 minutach.:
Edit
Nie... jednak są całkiem inne.. i rozmiarowo .. i numerami części
Podforum: Usterki i porady techniczne Wysłany: Sro Cze 04, 2008 11:53
Postów: 15
Wyświetlono: 262
jeśli chodzi o tomateam, to są tylko numery katalogowe producenta, jeśli chodzi i IC, to na gorze masz numer z ich katalogu, a na samym dole tzw.: numery zwyczajowe, czyli ormalne numery części
Podforum: Hyde Park Wysłany: Pon Lip 28, 2008 4:55 pm
Postów: 395
Wyświetlono: 30340
Cytat:
Więcej fotek



Nie mogę znaleźć w katalogu numeru tej części, którą ta pani sobie zaaplikowała.
Górny wachacz?
Podforum: Maszyny Wysłany: Wto Mar 24 9:59 GMT 2009
Postów: 570
Wyświetlono: 102384
Witam kupiłem ciągnik w ubiegłym roku, sprowadzony z Francji, szukam katalogu części, najlepiej pdf.
Podforum: DTR itd. Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 9:53 am
Wyświetlono: 43
Witam.
Udostępnie katalog części do koparkoładowarki Caterpillar 428 E.
Poszukuje katalogu do 428 C.
Podforum: Hyde Park Wysłany: Czw Sie 07, 2008 7:25 pm
Postów: 14
Wyświetlono: 1670
Cytat:
Tu jest opis instalacji ,bez dysków wirtualnych ,ja robiłem tym sposobem i jest OK.Autorem jest kolega Wht z MBKP .Pamiętajcie ,żeby po zaistalowaniu nie uruchamiać EPC przed restartem (ważne).

,,Poniżej przedstawiam opis instalacji katalogu części MB w sposób, który pozwala na umieszczenie wszystkich danych na dysku bez konieczności korzystania z oprogramowania VirtualCD. Ja byłem do tego zmuszony, bo u mnie VirtualCD wysypywał cały system.

Wersja pełna (samochody i pojazdy komercyjne) zajmuje na dysku ok. 3GB.
Same samochody to ok 1,8GB.

Zaczynamy.

Z płytki CDMBOE1 uruchamiamy INSTALL.EXE

W zależności od systemu operacyjnego wybieramy:
Windows NT: Server
Windows 9x: Standalone

Pierwszy katalog docelowy to ten, w którym przechowywany jest program od obsługi danych, a nie dane programu. (musi to być nazwa DOS czyli 8+3) - patrz też Uwagi 1

Następne pytanie dotyczy danych, które chcemy zainstalować.
Wybieramy: Car data only lub Both Car and Commercial Vehicle data

Następne pytanie dotyczy kopiowania danych z płyt na dysk twardy. Na pytanie: Do you want to copy CD's to disk: Odpowiadamy: Yes

W oknie CD Mapping wystarczy wybrać do skopiowania dowolne CD. Program widzi na każdej partycji tylko 2GB, więc najwygodniej jest wybrać do skopiowania 3 pierwsze płyty.

Po skopiowaniu danych przez program instalacyjny wchodzimy do katalogu w którym zainstalowany jest program (domyślnie: c:\bhroot) do podkatalogu system\usr. Edytujemy plik schema.imp dodając wpisy dotyczące pozostałych CD na wzór już istniejących. Do katalogu DBHDATA na dysku, na którym są dane, kopiujemy zawartość pozostałych płyt do katalogów nazwanych wg woluminu płyty.

W przypadku instalacji danych samochodów i pojazdów komercyjnych trzeba skopiować wszystkie płyty. Dane samych samochodów znajdują się na płytach 1, 2, 3, 5 i 8.

Przypomnę jeszcze sposób na zmianę języka na ludzki .
Uruchamiamy DB EPC Europe. Wybieramy napis NUTZ (po prawej) i najszybciej to zrobić z klawiatury wybierając po kolei: 3, 1, 9, 3*enter,

Dodatkowe uwagi.
1. Nie wiem czy program dobrze się zainstaluje w katalogu z ~. U mnie coś w tym przypadku było nie tak, ale może to nie była wina katalogu, w którym był zainstalowany.
2. Zalecam ponowne uruchomienie komputera przed uruchomieniem.
3. Jeżeli wszystkie płyty są skopiowane na dysk to najlepiej uruchomić bez płyty w napędzie. Coś na ten temat jest też w instrukcji instalacji.

Mam nadzieję, że da się zrozumieć ten opis . Może przydałoby się w jakimś FAQ to umieścić, jeżeli będzie komuś pomocne.

PS. Opis dotyczy instalacji danych na jednej partycji. Jeżeli ktoś chce rozdzielić dane na kilka partycji możliwe, że uda się to zrobić bez ręcznego kopiowania danych. ''



Witam. Skopiowalem wszystko zgodnie z ta instrukcją.
Niestety nie wiem jak zmontować całosc( tak zeby te 3 plyty zainstalowane za pomoca instalatora i te skopiowane (wg pliku schema.imp)).

W folderze BHDATA mam wszystkie CDMBOE(1.. .

Proszę o pomoc jak to dalej odpalić.
Podforum: Eksploatacja Wysłany: 25 Sie 2008 | 13:56
Postów: 341
Wyświetlono: 29515
Ostatnio znaleziony w katalogu stron też mają części do Mazdy

www.autofachowiec.pl
Podforum: Usterki i porady techniczne Wysłany: Wto Gru 09, 2008 12:32
Postów: 8
Wyświetlono: 142
Zadzwoniłem do polskiego Bosala i okazuje się że wiedzą o sprawie ale cały czas czekają na złożenie reklamacji od mojego sprzedawcy. Więc jeszcze raz zadzwoniłem do Izawit i teraz powiedzieli mi żebym odesłał ten element do firmy Górecki i że zostanie wymieniony. Nie wiem czy będzie tak odrazu wymieniony skoro belgijski Bosal napisał że zajmie im troche czasu zanim poprawią konstrukcję.
Więc jutro wysyłam, chyba siódemką. Napiszę jak się rozwinie sytuacja.

Uff, wreszcie po wielu telefonach sprawa zakończona!! 517.5zł trafiło spowrotem na moje konto :D:D

Reausumując, oryginalny fabryczny downpipe Rovera 827 jest tak dobrej jakości, że naprawdę nie ma sensu kupowania jakiegoś nowego zamiennika.

np grubość ścianki rury to 6 mm (sześć milimetrów ) !! normalnie szok. więc poprostu wyszczotkowałem starą rurę, pomalowałem ładnie farbą wysokotemperaturową motipa i zamocowałem. Jedynie obciąłem tylny kołnierz i użyłem obejmy rurowej aby połączyć z katalizatorem -tłumikiem.

Poniżej pare fotosów. Wyszczotkowana rura, i potraktowana kwasem fosworowym a następnie umyta w wannie i wysuszona opalarką:

downpipe pomalowany Motipem, natomiast poniżej srodkowy tlumik bosala pomalowany farbą CRC:

tutaj nowy sposób połączenia downpipe z katalizatorem, obejma rurowa + troche pasty bosala:

i reszta wydechu bosala:

Jestem bardzo zadowolony z tych tłumików Bosala, autko jest ciche, dźwięk zmienił się na lepsze, poprzednio to dźwięk do złudzienia przypominał Skodą 105 LUX, a teraz brzmi tak jak powinien luksusowy V6, czyli ospały przyjemny stłumiony bulgot. każde dodanie gazu i przyspieszanie to roskosz dla uszu

Pomyślałem że jeszcze dodam numery części których użyłem, tłumiki Bosala kupiłem w firmie Izawit bo mieli najlepsze ceny:

1. tlumik srodkowy nr 280-045 - cena: 264,70 zl brutto
2. tlumik koncowy nr 282-045 - cena: 361,00 zl brutto

Uszczelki Bosala kupione w Intercars:

1. downpipe uszczelka przednia: Bosal 256-063
2. downpipe uszczelka tylna: Bosal 256-790
3. downpipe->katalizator: normalnie powinna być: 256-053 (na powyższym zdjęciu), ale że obciąłem kołnierz to użyłem obejmy rurowej (allegro)
4. katalizator->tłumik środkowy: Bosal 256-053
5. tłumik środkowy->tłumik końcowy: pierścień Bosal 256-170

w katalogu intercarsu trzeba wpisywać numery z prefiksem BOS, czyli np BOS256-170
Niektóre uszczelki trzeba trochę podpiłować, aby pasowały do otworów śrub, najwygodniej frez na wiartarce.

Do tego warto wymienić wszystkie sześć wieszaków gumowych: BOS255-113 , 6zł /szt.

tłumik-katalizator czyli tak naprawdę tłumik przelotowy zanabyłem na allegro:

Z jednej strony (tył) został dospawany kołnierz który odciąłem od starego wydechu, konkretnie od środkowego tłumika bo te kołnierze na starym katalizatorze były totalnie skorodowane.
I jeszcze taka uwaga, kołnierze katalizatora są inne! więc np przedniego kołnierza nie można użyć do połączenia ze środkowym tłumikiem.
Podforum: Usterki i porady techniczne Wysłany: Pon Paź 20, 2008 21:44
Postów: 8
Wyświetlono: 178
Ja też widziałem w jakimś katalogu podział haków do R45 na benzyna/diesel ale w tylnej części nadwozia jest inny tylko tłumik, który wcale nie ma wpływu na montaż i eksploatację haka.
Podforum: Maszyny Wysłany: Czw Maj 7 21:42 GMT 2009
Postów: 11
Wyświetlono: 825
pilnie poszukuje katalogu części do "Orkana 2" jeśli ktoś jest w posiadaniu takowego byłbym niezmiernie wdzięczny za podzielenie się nim. mój adres to pawel_sw@interia.eu
Strona 4 z 5 1 2 3 4 5

>